Groep 1-2

Welkom op de pagina van groep 1 en 2!

Groep 1-2

De start van het schooljaar lijkt alweer zo lang geleden.  Het is na de zomervakantie altijd even wennen. De vrienden van de vorige groep 2 zitten nu in groep 3 en er zijn 8 nieuwe vriendjes bijgekomen. Inmiddels zijn we helemaal aan elkaar gewend en spelen we elke dag gezellig in de hoeken in de klas en buiten op het plein.

Op 19 september gingen we op schoolreisje naar de Flierefluiter. Van de winkel maakten we een leuke bus. Daarmee gingen we elke dag “op schoolreis”. In het schrift werd goed bijgehouden wie er allemaal meeging. Zonder pasje mocht je echt niet mee!

Op dierendag kregen we bezoek. De lieve kitten van Morris, Siepie,  kwam bij ons op school kijken. We mochten haar allemaal even aaien. Ze vond het erg gezellig bij ons!

Het thema van de kinderboekenweek was “Bij ons thuis”. In de klas hebben we ons “eigen” huis, waar we gezellig met elkaar croissantjes eten.  Ook hebben we in de buurt een wandeling gemaakt om verschillende huizen te bekijken. Onderweg kwamen we veel bekende huizen tegen. De huizen werden enthousiast bekeken.

We leerden om een stevige muur te maken door “in verband te bouwen”. Ook hebben we nog even lekker in de speeltuin gespeeld.

Weer terug op school werden in de bouwhoek prachtige huizen gebouwd.

Inmiddels spelen en werken we in het herfstthema. Leuk dat we zoveel tamme kastanjes en blaadjes kunnen rapen op het veld. Heel toevallig zagen we boven de zandbak ooievaars zich verzamelen om op reis naar het zuiden te gaan. Wat een belevenis!

De juf nam een grote zonnebloem mee. We hebben gemeten en bladeren gevoeld en bekeken. Er kwamen begrippen voorbij als lang-kort, hoog-hoger, laag-lager, smal breed, ruw-glad. De zonnebloem was “twee en een half kind” lang. Met de meetlat was hij 2.30 meter. Wat hebben we hier veel van geleerd!

En nu gaan we richting Sinterklaastijd. Dat gaat weer spannend worden!

Groetjes uit groep 1 en 2!

KBS De Poort

Hoofdweg 53
7371 AE Loenen

telefoon:

poortdir@veluwseonderwijsgroep.nl

Deze school maakt deel uit van veluws onderwijsgroep