Welkom op de pagina van groep 3

Na een fijne vakantie zijn we in augustus weer begonnen. Sommige kinderen waren wel een klein beetje zenuwachtig voor de eerste schooldag, maar inmiddels zijn we helemaal gewend aan groep 3 en aan elkaar . De eerste twee weken hebben we veel tijd besteed aan de kanjerlessen, maar ook met de andere vakken zijn wel al weer hard aan het werk.

Groep 3 heeft nu al weer 15 letters geleerd. Knap hoor dat dit al zo goed gaat. Met rekenen oefenen we met alle getallen tot 20. We zijn ook begonnen met klok kijken. We hebben ontdekt hoe en (analoge) klok er uit ziet en kunnen de hele uren al aflezen. Nu komt het splitsen aan de beurt.

Met Blink zijn we bezig met het thema mijn familie. Met Engels zijn we bezig met het thema: ‘Wild animals’. Verder hebben we al letters geknutseld en met inkt gewerkt. Van klei hebben we uiltjes gemaakt en die daarna geverfd. Met muziek zijn we ook begonnen, we hebben kennisgemaakt met ritme instrumenten en hebben hiermee ritmes gespeeld.