Groep 6-7

Welkom op de pagina van groep 6-7!

Inmiddels zijn we de zomervakantie allang vergeten en zitten we weer helemaal in het ritme van school. We zijn het schooljaar goed gestart en hebben onze weg al aardig gevonden in de klas. De kennismakingen met ouders en kinderen zijn positief bevallen en erg fijn om met elkaar het gesprek te voeren. Ook de welkomstbarbecue en de kijkweek zorgen voor een goede verbinding tussen school, ouders en kind. Wees daarom altijd welkom in de school.

In de eerste periode hebben de kinderen een les gehad over de vrachtwagen. Hierin werden de kinderen bewust gemaakt van de ‘dode hoek’. Kinderen konden zelf in de vrachtwagen zitten om te zien en te beleven wat een chauffeur allemaal wel en niet ziet vanuit de cabine. Dit in het kader van de verkeersveiligheid en de verkeerslessen die wij op school aanbieden.

Het schoolreisje was een succes. De kinderen hebben zich vermaakt en konden samen genieten van een gezellige dag. Vooral de klimwanden waren erg in trek en zorgde ook voor veel gespannen, maar vooral genietende gezichtjes.

Wat hebben we nog te doen in de komende tijd.

Groep 7 gaat samen met groep 8 op 31 oktober naar het New Tech Event in Apeldoorn. Hier worden de kinderen geïnspireerd over de nieuwste technieken en de daarbij behorende banen en opleidingen. Aangezien dit alleen een groep 7/8 activiteit is. Zal er die middag gezorgd worden voor een programma van groep 6.

Ook staat de Kinderboekenweek weer op het programma, een week waarin we op school extra aandacht besteden aan boeken en het lezen daarvan. Ook zal er in deze week bij de verschillende boekhandels en bibliotheken extra aandacht zijn voor kinderboeken. Een leuke aanrader om eens een kijkje te nemen.

Met vriendelijke groeten,

De leerlingen en leerkrachten van groep 6/7.