ICT

ICT is niet meer weg te denken uit onze moderne samenleving en is belangrijk in onze schoolontwikkeling. Ons doel is ICT structureel een plaats te geven als hulpmiddel in de klas, passend bij onze visie op leren. In die visie spelen zelfstandig werken, coöperatief leren, onderwijs op maat en een uitdagende leeromgeving een belangrijke rol en de computer is daarbij van grote waarde. Het gebruik van de computer is in veel gevallen geïntegreerd in de lesmethodes, projecten en spreekbeurten. Ook wanneer we onderwijs op maat willen bieden, wordt er veel gebruikgemaakt van de computer. We  beschikken over chromebooks, laptops en enkele Ipads. Op school hebben we een netwerk van computers, die allemaal zijn aangesloten op het internet, het draadloze netwerk en zijn voorzien van een elektronische leeromgeving, waarbinnen elke leerling zijn/haar plek heeft.

In alle groepen werken wij met digitale schoolborden. Het digitale schoolbord is geïntegreerd in de dagelijkse lessen en biedt de mogelijkheid om nog meer de actualiteit binnen de school te halen. Digiborden worden o.a. ingezet als presentatiemiddel, onderwijsmiddel en informatiebron. Door de directe verbinding met internet en de speciale software bieden de digiborden veel mogelijkheden voor een uitdagende leeromgeving. Tevens biedt dit bord de mogelijkheid om op verschillende manieren extra instructie te geven.

Op de momenten dat kinderen werken met het internet houden wij wel toezicht omdat niet alles op het internet geschikt is voor kinderen. Daarnaast gebruiken wij een internetprotocol, zodat kinderen weten wat ze moeten doen als ze verkeerde informatie onder ogen krijgen.