Hoofdluis

Soms hebben wij ongenode gasten op school: luizen in de haren van de kinderen. Om te voorkomen dat een luizenexplosie plaatsvindt: controleer vaak en grijp meteen in als u hoofdluis ontdekt.

Een groep ouders controleert na elke vakantie alle kinderen op hoofdluis. Als er hoofdluis is geconstateerd bij uw kind dan wordt er contact met u opgenomen, zodat u zo snel mogelijk actie kunt ondernemen voordat het zich uitbreidt. Als er hoofdluis is gesignaleerd, gebruiken de kinderen luizenzakken voor hun jas zodat de besmetting niet via de kapstok verder verspreid kan worden.

Om een epidemie in de kiem te smoren is het zeer belangrijk dat u ons direct meldt wanneer u zelf hoofdluis heeft aangetroffen. Contact opnemen kan met de werkgroepcoördinator Debbie Gort: tel.nr. 06-15583637