In het kader van Passend Onderwijs schenken wij expliciet aandacht aan opbrengst gericht werken. Leerkrachten brengen op basis van een diepte analyse van de resultaten en een groepsbespreking de onderwijsbehoefte van elke leerling in kaart. Op basis van deze gegevens wordt een groepsplan gemaakt. In dit groepsplan wordt duidelijk hoe wij tegemoet komen aan de verschillende onderwijsbehoefte van leerlingen. Wij maken groepsplannen voor technisch lezen, begrijpend lezen, rekenen en spelling.
De afgelopen twee schooljaren hebben de basisvakken (rekenen, taal, spelling en lezen) één voor één centraal gestaan in teamgesprekken, analyses en observaties. Een doorgaande lijn voor deze vakken is opgesteld en komend schooljaar gaan wij verder met de optimalisering van deze doorgaande lijnen. De diverse specialisten, zoals de rekenspecialist, binnen de scholen hebben hierbij een grote rol
In de onderbouw zal spelend leren meer centraal staan door een beredeneerd aanbod op basis van de lesdoelen aan te bieden in de hoeken op het onderbouwplein. Zo zijn de leerlingen spelenderwijs bezig met de lesdoelen op verschillende niveaus. Op enkele middagen in de week is er op het onderbouwplein een actieve samenwerking tussen de groepen 1-4.